I'm not a tourist, I live here

Gud så skönt det va och va ledig i fredags och sen hela helgen. Lyx! I fredags låg jag hemma och solade på dan. På kvällen va det dax för båtturen. Det va rikitgt mysigt. Kan varmt rekommendera det. Eftersom vi åkte en kvällstur så ingick middag. Buffé med en massa god mat. Det enda jag va lite missnöjd över va att det inte fanns nån efterrättsbuffé. Men den här godisråttan kan väl inte få allt. Annars va det jätte bra, åkte under både sandöbron och höga kustenbron. Lite kul å se dom underifrån a.
 
 I lördags hade jag och Håkan vare tillsammans i 6 hela månader. Så vi tog en liten utflykt till Junsele. Köpte skorpor hos Emma, gick på djurparken och kollade på djuren och åkte parisehjul. Innan vi åkte hem käkade vi en mysig middag på Corner. Sen tog vi en omväg hem och åkte till Ramsele och kollade på crusingen. Men det spöregnade och åskade så vi åkte bara dit och köpte en glass och sen hem igen.
Träffade på Ulf (han som äger hela djurparken), så vi få gå in till Lemurerna och mata dom med russin. Dom är så himla söta och mysiga. Sen är det lite kul att dom flesta djuren har ungar just nu. Så det fanns massa små söta bebis-djur och titta på.
 
En tumme upp för och turista mer häromkring. Det finns juh så himla mycket att se och göra här. Nu vill jag åka till Skule och klättra och kolla på utsikten. Ett besök på Hemsö fästning ska vi nog försöka klämma in oxå.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?


Trackback