I'm not spoiled, just blessed

Jag har länge önskat mig ett fint porslin. Ni vet sånt man bara plocka fram när man ha fin middag. När jag nu ska ha det.. Men som med allt annat jag vill ha så är jag ganska bestämd på hur saker och ting ska se ut. Så jag har sagt att det ska va vitt, med guldkant. Jag vill inte ha nå färger, blommor, rutor, eller annat mönster. Utan det ska va stilrent och nått som är lika fint nu som om 50 år.
 
Så träffa jag min mormor och morfar som säger att det står en sak till mig i deras garage. Pappa hjälpte mig och bära upp kartongen, och vad tro ni inte att det va där? Jo, en hel servis med precis sånt porslin jag önskat mig! Tallrikar, uppläggningsfat, skålar, tillbringare. Det är såå fint! Jag älskar älskar älskar det!
 
 
Nu måste jag nästan börja leta efter ett fint skåp jag kan ha det här fina porslinet i a. Jag är verkligen inge fan av vitrinskåp, tycker inte alls att det är speciellt fint. Men kanske att jag kan hitta nått som passar i min lilla lägenhet. 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?


Trackback