The best things in life aren't things

Vi var juh som sagt i Junsele förra veckan. Hade två fantastiska och lärorika dagar.
Bäst av allt var helt klart besöket på Junsele Djurpark!

Vi fick först följa med behind the scenes och titta på när Ulf (ägaren) matade björnarna. Just nu har dom 3 björnungar som va såå söta!



Sen gick vi vidare till tigrarna! Som jag hade längtat efter att få träffa dessa tigrar!




I Oktober förra året föddes två tigerungar som mamman stötte bort. Så dom är uppväxta med flaskmat och med människor runt sig. Nu är dom inte så små längre utan väger ca 90 kg.




Ulf och Thomas från mitt jobb gick in och gav dom lite välling.
Sen fick jag mata lilla Todd.



Det var så häftigt! Helt amazing vilken grej. Jag har matat en vit tiger liksom.

Sen gick vi och matade lemurerna. Påvägen träffa vi kamelen Artur.








Som sagt, två fantastiska dagar. Det va verkligen jätte roligt att få följa med bakom och gå in till djuren. Jag är sjukt imponerad av Ulf som driver djurparken. Vilket jobb han gör! Tycker alla som läser det här ska göra ett besök till Junsele Djurpark i sommar. Det är lätt värt det!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?


Trackback