Mamina Hamam

Idag har jag gjort nått som jag aldrig gjort innan, men som jag absolut kommer göra igen. Vi har varit på Mamina Hamam, ett turkiskt bad.




Först fick vi ligga på ett stort marmor bord i en bastu ca 30 min, sen kom dom och skrubba oss. Va ganska äckligt när man såg all död hud som dom skrubbat bort. Efter det fick vi gå in i ett annat rum och få massage. Helt underbart!

Efter massagen gick vi till bastun och fick bli skummad. Dom tvättade till och med håret på oss. Sen va vi klar och fick sitta i ett relax rum och bara ta det lungt. Det tog ca 2,5 timme och nu känner jag mig som en ny människa. Ha nog aldrig varit såhär ren.
Och bäst av allt, nu när all död hud är borta får man en jämnare bränna. Nu håller jag bara en tumme att det bli fint väder snart så man kan sola.

Alla bilder kommer från deras hemsida.


Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Moa (13/3-10)

Jaha, varit i Övik idag :D

2011-05-07 @ 23:14:56
URL: http://raskaana.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?


Trackback