Kosläpp!

Ja, i lördags fick jag äntligen gå på mitt efterlängtade kosläpp. Som jag har tjatat om detta. Vet inte riktigt varför, men jag ha vääldigt länge vela åkt och kolla när dom släppt ut korna.
 
Så i lördags åkte jag och Håkan upp till Övik. Vi fick bullar och mjölk, gick en tipspromenad, och självklart såg vi när dom släppte ut korna på grönbete. Riktigt roligt att se, dom små kossorna va så glad så.
 
När vi ändå va i Övik åkte vi in till stan, shoppade lite, käkade middag på Varvsberget, väldigt god mat. Kan varmt rekommendera det. Ligger uppe i berget med utsikt över Övik. Sen åkte vi på Candy Corner och köpte en glass, satt oss vid hamnen och myste lite innan vi åkte hem. 
När vi kom hem tog vi varsinn cykel (det här låter helt sjukt, men jag insåg att ja inte ha cyklat på säkert 10 år. men det gick galant), packade ihop en filt, lite chips och öl och cyklade iväg på en liten picknick. Fick en sightseeing i Näsåker, hittade en häst som jag va tvungen att rida på. Sen drog vi hem till Erik och drack mer öl och umgicks lite. 
Det här va verkligen en helt underbar dag. Fick se kossor, det va sol och jag fick spendera en hel dag med mitt hjärtegulli-bull 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?


Trackback